سبد خرید 0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

rendering-pc-setup

کیس رندرینگ

به احتمال زیاد کلمه رندر را شنیده اید، در کامپیوتر به خروجی گرفتن از کار سه بعدی به شکلی که آماده نمایش باشد رندر گفته می شود. در حقیقت رندر فرایند تولید یک تصویر فوتورئالیستی یا غیر فتورئالیستی از یک مدل دو بعدی یا سه بعدی با استفاده از یک برنامه کامپیوتری است. تصویر حاصل به عنوان رندر نامیده می شود. چندین مدل را می توان در یک فایل صحنه حاوی اشیاء (مدل‎ها) است، تعریف کرد. رندرینگ در انیمیشن ها، جلوه های ویژه، بازی های ویدیوی و حتی تدوین ویدیو نیز استفاده می شود و اصطلاح رندرینگ را به کار می برند. خرید کیس رندرینگ خانگی می بایست قطعات مناسب این کار را درون قوطی کیس جا داد. از آنجا که فرآیند رندر پیچیده است و هر موتور رندرگیری می تواند به شکل خاصی عمل کند بهتر است با یک متخصص نوع کار خود را مطرح کنید و قطعات مناسب برای کار خود انتخاب کنید. بدون شک مهمترین قطعات یک سیستم رندرینگ پردازنده CPU و کارت گرافیک GPU آن است. در گذشته پردازنده مرکزی یا همان CPU مهمترین عامل برای گرفتن یک رندر بود و می بایست پردازنده ای بسیار قوی را برای این کار انتخاب کرد. اما با پیشرفت موتورهای رندرگیری قدرت رندر از CPU به کارت گرافیک انتقال یافت. با GPU سرعت رندرگیری بیش از دو برابر شد و اکثر موتورهای رندرگیری قابلیت رندر با کارت گرافیک را اضافه کردند.

 

نکات مهم در خرید سیستم رندرینگ:

خرید سیستم رندرینگ می بایست بسته به نوع موتورهای رندرگیری که انجام می دهید انتخاب شود. برخی با CPU سازگاری بهتری دارند و بعضی نیز با GPU و یا هردو. انتخاب قطعات درست برای کارهای رندرینگ شاید به ظاهر آسان باشد و به خود بگویید خب بهترین کارت موجود را می خرم و تمام. اما اینگونه نیست، به عنوان مثال قیمت تمام شده کارت گرافیک RTX 3090 به اندازه دو عدد کارت RTX 3070 باشد، اما با نصب دو کارت RTX 3070 و استفاده SLI برای کارت ها می توان قدرت RTX 3090 را با قیمت کمتر بدست آرود و حتی سرعتی بیش از آن را در اختیار داشت. پس خرید بهترین کارت موجود همواره بهترین انتخاب نیست. اول از همه می بایست به بودجه خود نگاه کنید و سپس خرید انجام دهید. در خرید کیس رندرینگ پردازنده نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. برخلاف سیستم گیمینگ که Single Core در پردازنده از اهمیت بالایی برخوردار است، در رندرینگ تعداد هسته ها باعث افزایش سرعت رندر می شود. به همین دلیل همواره نام AMD را می شونیم. پردازنده ای تیم قرمز تقریبا چند سالی است که در بخش چند هسته ای حرف اول را می زنید. پردازنده های تردریپر Threadripper  جایگاه اول عملکرد در Multi-Core قرار می گیرند اما خرید این پردازنده ها تقریبا برای همه میسر نیست، قیمت این نوع پردازنده ها بسیار بالاست به عنوان مثال بالاترین مدل AMD Threadripper حدود 8000 دلار است که برای استفاده از این پردازنده به مادربرد مخصوص این پردازنده ها نیاز است که این نوع مادربردها نیز نسبت به مادربردهای دسکتاپی قیمت به مراتب بالاتری دارند. بد نیست نگاهی به بنچمارک پردازنده ها (CPU) در بنچمارک Cinebench R23 بیندازیم.

بنچمارک چند هسته ای (سی پی یو)
امتیاز چند هسته ای در Cinebench R23
Single-Core-cpu
امتیاز تک هسته ای در Cinebench R23

CPU یا GPU، کدام در رندر مهمتر است؟

به طور معمول کارت گرافیک سرعت بیشتر نسبت به پردازنده CPU دارد اما همه چیز به سرعت نیست، بلکه بهتر انجام دادن است. رندر فرآیند بسیار پیچیده ای است که اساسا با استفاده از CPU یا GPU برای انجام ریاضی به منظور خروجی گرفتن از تصویر نهایی یک صحنه سه بعدی انجام می شود. در ادامه اهمیت هر دو را در کارهای سه بعدی را میخوانید:

پردازنده CPU:

  • محاسبه حالت های صحنه سه بعدی (اشیاء، اصلاح کننده ها، تغییر شکل دهنده ها و موارد مشابه)
  • پیشنمایش به صورت Real-Time
  • مناسب برای شبیه سازی
  • ریگ کردن و داینامیک (ریگ به مفصل گذاری)

 

کارت گرافیک GPU:

  • نمایش محتویات صحنه محاسبه شده (Viewport)
  • نمایش پالی گان ها (ظلعهای یک مدل) کیفیت بالا در حین کار با اسکاپلتینگ (پس از انجام محاسبات CPU)

 

تفاوت در CPU و GPU در رندرگیری:

پردازنده مرکزی CPU:

  • رندرینگ با CPU: هرچه تعداد هسته و فرکانس بالا باشد، بهتر است.
  • محاسبه صحنه: هرچه سرعت تک هسته و فرکانس بوست بالاتر باشد، بهتر است.
  • شبیه سازی: هرچه سرعت تک هسته ای و فرکانس بوست بالاتر باشد، بهتر است (مگر اینکه تعداد زیادی شبیه ساز مستقل داشته باشید که بتوان همزمان آنها را محاسبه کرد).
  • پیش‌نمایش‌های به صورت Real-Time، محاسبات انیمیشن: هرچه سرعت تک هسته‌ای و فرکانس بوست بالاتر باشد، بهتر است.

 

کارت گرافیک GPU:

  • رندرینگ با GPU: هرچه تعداد هسته های کودا، Computer Core، حافظه VRAM بیشتر باشد برای رندرینگ بهتر است.
  • نمایش صحنه، نمایش پالی گان ها و اسکالپتینگ با کیفیت: معمولا ویژگی های OpenGL برای نمایش پالیگان ها با سرعت بالا نیازمند VRAM بالا در کارت گرافیک است.

 

یک تصور غلط رایج این است که اگر Viewport در برنامه 3D شما کند شود، به یک GPU سریعتر نیاز دارید. اگرچه GPU وظیفه نمایش محتوای صحنه را بر عهده دارد اما در اکثر مواقع قبل از رسیدن به مرحله رندر این پردازند است که عملیات را انجام میدهد. پس برای رندرینگ و کارهای سه بعدی می بایست از پردازنده و کارت گرافیک مناسبی استفاده کنید.

از دید ما در آرتا پی سی برای خرید کیس رندرینگ حرفه یا ابتدا پردازنده ای حرفه ای را انتخاب کنید، اگر بودجه بسیار مناسبی دارد طبیعا پردازنده های سری Threadripper شرکت AMD انتخاب فوقالعاده و ایده آلی است، اما اگر سیستم رندرینگ خانگی با بودجه اقتصادی را مد نظر دارید پردازنده های اینتل با قیمت کمتر به خصوص در نسل 12 انتخاب بسیار مناسبی میتوانند باشند. اگر چه شرکت AMD هنوز پردازنده های نسل جدید خود را معرفی نکرده است و باید منتظر رقابت بین این دو باشیم.
خرید سیستم مناسب برای رندر می تواند کمی تخصصی باشد و هر کاربری قادر به تشخیص آن نمی باشد. اگر از آن دسته کاربرانی می باشید که قصد خرید سیستم رندرینگ را دارید می توانید به سایت آرتا پی سی مراجعه کرده و یا با تماس به متخصصان ما در امر خرید سیستم های رندرینگ می توانید از مشاوره رایگان در زمینه خرید سیستم های رندرینگ بهرمند شوید.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.

با ثبت نام در وب سایت آرتا پی سی

در جشنواره تابستانه و کلی تخفیفات ویژه شرکت داده خواهید شد. پس هرچه سریعتر در سایت ثبت نام کن!