سبد خرید 0

سبد خرید شما خالی است.

آرتا پی سی ، فروشگاه سیستم گیمینگ
سبد خرید 0

سبد خرید شما خالی است.

سیستم مناسب برای رندرینگ

سیستم مناسب برای رندرینگ

رندر چیست؟

رندر فرآیند تبدیل مدل های دو بعدی و سه بعدی به تصاویر و انیمیشن است. رندر میتواند توسط موتورهای رندرگیری متفاوتی انجام گیرد که یکی از مهمترین آنها میتوان به VRAY اشاره کرد.

چرا رندر زمان بر است؟

بستگی به این دارد که از چه نرم افزاری استفاده می کنید، چه گزینه هایی را تنظیم کرده اید و از چه سخت افزاری استفاده می کنید. یک صحنه پیچیده ممکن است از هزار پالیگان تشکیل شده باشد. شما فرض کنید یک صحنه دارای صد درخت باشد و هر درخت دارای حداقل 50 برگ و هر برگ دارای 40 پالیگان، تمامی مدل ها دارای چندین بافت (Texture) باشد. انعکاس نور را نیز در نظر بگیرید. تمامی صحنه بسته به موتور رندر شما، می بایست به شکلی که شما تنظیم کرده اید نشان داده شود. در این حالت با توجه به پیچیدگی صحنه رندر یک فریم ممکن است حتی یک یا چند روز به طول بی انجامد چرا که بسته به قدرت سیستم شما تمامی دستورات باید تک به تک محاسبه شود این محاسبات نیازمند سیستمی قدرتمند می باشد تا خروجی نهایی به شکل ایده آلی نمایش داده شود. اکثر شرکت های معتبر بدلیل طولانی شدن زمان رندر کارهای خود را به شرکت های دارای رندرفارم میفرستند و در رندرفارم های موجود خروجی میگیرند. برای اطلاعات بیشتر درباره رندرفارم میتوانید به مقاله (رندر فارم چیست) مراجعه کنید. اگر می‌ خواهید سیستمی تهیه کنید که بهترین عملکرد را برای انجام کارهای رندرینگ انتخاب کنید و یا اطلاعاتی درباره قطعات مناسب برای رندر انتخاب کنید، پس جای درستی آمدید. در ادامه با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: رندر چیست؟

renderin-img-arta-pc-1

پردازنده مرکزی CPU، ریش سفید رندرینگ!

روزی روزگاری، CPU مهم‌ ترین بخش یک کامپیوتر رندر بود، آنقدر که من توصیه می ‌کردم تمام پول خود را برای خرید قوی‌ ترین CPU که بودجه شما اجازه می‌دهد صرف کنید. اما CPU دیگر تنها بازیگر رندر نیست و اینبار بازی را باید به نفع کارت گرافیک تغییر داد. با این حال، CPU هنوز برای رندرینگ بسیار مهم است. CPU برای هر کاری که در سیستم انجام می دهید استفاده می شود، بنابراین CPU همواره میتواند کمک حال شما باشد. رندر توسط پردازنده از حالت چند رشته ای یک پردازنده استفاده می کند (MultiThread). برای سال ‌ها، CPUهای اینتل معمولاً بهترین عملکرد تک رشته ‌ای را ارائه می‌کردند، در حالی که CPU‌های AMD معمولاً بهترین عملکرد چند رشته ‌ای را ارائه می‌کردند. امروزه، هر دو شرکت گزینه‌ های پردازنده های قدرتمندی برای رندر در اختیار کاربر قرار می دهند. پیشنهاد آرتا پی سی برای خرید یک پردازنده مناسب برای رندر گیری پردازن هایی با قدرت چندرشته ای بالا می باشد. بهترین گزینه ها در بخش چند رشته تا امروز پردازنده های AMD می باشند که با تعداد هسته های بسیار بالاتر نسبت به رقیب توانسته بازار رندرینگ را در اختیار خود قرار دهد. در بخش مادربرد نیز به سراغ مادربردی باید رفت که تمامی قطعات را پشتیبانی کند و حداقل چهار اسلات رم را به صورت Dual Channel پشتیبانی کند، و نیازی

کارت گرافیک؟ بازیگر لوکس!

برخلاف گذشته رندر توسط کارت گرافیک بشدت سرعت بهتری را به کاربر ارائه میدهد. از دو سه برابر تا 20 برابر سریعتر از پردازنده CPU رندر را انجام میدهد. پیشنهاد همیشگی ما برای رندرگیری کارتهای شرکت انویدیا می باشد. خب حتما می پرسید چرا؟

 CUDA در حال حاضر بین دو نوع توسعه یافته رندر GPU موجود (OpenCL با پشتیبانی AMD و CUDA اختصاصی NVIDIA) عملکرد بهتری ارائه می دهد. با اینکه OpenCL با هر کارت گرافیکی (حداقل تا حدی) سازگار است، CUDA فقط با کارت های NVIDIA در دسترس است. انتخاب کارت گرافیک با شتاب دهنده CUDA سرعت بسیار بالاتری نسبت به OpenCL ارائه دهد. به عنوان یک قانون ساده این را در نظر بگیرید: اگر نرم افزاری که با آن سرو کار دارید از CUDA پشتیبانی می کند، یک کارت NVIDIA بگیرید، حتی اگر از OpenCL نیز پشتیبانی می کند باز هم پیشنهاد ما کارتهای NVIDIA می باشد. امیدواریم OpenCL AMD در آینده پشتیبانی گسترده ‌تری داشته باشد و عملکرد بهتری را ارائه کند، اما در حال حاضر NVIDIA گزینه بهتری است.

حافظه رم، سیاهی لشکر!

حافظه رم کمترین تاثیر را در رندر دارد. تقریبا اکثر سیستم های مدرن از حافظه های DDR4 پشتیبانی میکنند. حداقل حافظه رم برای رندرینگ را میتوان 8 گیگابایت انتخاب کرد. در نظر داشته باشید که رم ها به صورت دو کاناله نصب شود. در آخر باید گفت رم 8 گیگابایت کاملا مناسب است و نیازی به هزینه کردن در این بخش نیست. نکته: اگر از نرم افزار Cinema 4D استفاده میکنید ممکن است به رم بیشتری نیاز داشته باشید چون این نرم افزار به اصطلاح RAM Hungry می باشد و مقدار رم بسیار بالایی را در حین کار مصرف میکند. اما در این مطلب روی صحبت ما با کسانی است که فقط قصد رندر گرفتن را دارند ولی اگر به دنبال استفاده از برنامه Cinema 4D هستید و قصد دارید به صورت ریم تایم RealTime برخی رندرها را مشاهده کنید پیشنهاد ما 16 گیگابایت می باشد.

حافظه ذخیره سازی، نگهبان:

برخلاف سیستم های تدوین، فیلم سازی، در بخش رندرینگ نیازمند حجم بالای حافظه ندارید. اکثر کسانی به سراغ ظرفیت بالا می روند که بیشتر در تدوین فیلم و عکس سرو کار دارند چرا که فایل های رندر شده عموما از حج خیلی بالایی برخوردار نیستند. دقت داشته باشید که رندر خود را بروی حافظه های پرسرعت SSD  NVMe انجام دهید. دلیل این کار نیز مشخص است سرعت بالای خواندن و نوشتن این نوع حافظه ها. پس اگر قصد خرید حافظه برای رندر هستید بهتر است حافظه های NVMe را انتخاب کنید. حافظه های HDD را میتوانید به عنوان هارد آرشیو انتخاب کرده و پروژه های تمام شده خود را روی آنها قرار دهید.

حرف آخر

خرید سیستم برای انجام کارهای رندرینگ ممکن است کمی گیج کننده باشد به همین منظور می توانید با مراجعه به سایت آرتا پی سی و یا تماس به متخصصان ما در زمینه رندرینگ، کمک گرفته و خریدی مطمئن و حرفه ای را داشته باشید.

artapc_com

آخرین مطالب

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.