هودینی چیست؟

نرم افزار های سه بعدی متعددی وجود دارد که هرکدام را میتوان قدرتمند و قوی دانست. اما برخی از این نرم افزارها پا را فراتر از بقیه گذاشته و دقت کار خود را آنچنان بالا برده اند که استانداری برای سایر نرم افزارها شده اند. نرم افزار Houdini FX ساخته شرکت SideFX با در اختیار داشتن قدرت فوق العاده در زمینه های ساخت مدل های سه بعدی، انیمیشن و بخصوص شبیه سازی ذرات Particles توانسته استاندارد جدیدی را در اختیار کاربران قرار دهد. نرم افزار هودینی اف اکس را شاید بتوان بهترین نرم افزار در زمینه شبیه سازی مایعات و ذرات دانست. این نرم افزار در اکثر استودیوهای معتبر دنیا و در فیلم ها و سریال های متعددی مورد استفاده قرار میگیرد. هودینی حدود 26 سالی است که در بین نرم افزارهای سه بعدی جا خوش کرده اما تقریبا ده سالی است که بیشتر مورد توجه کاربران قرار گرفته چرا که قدرت عجیب در خلق تصاویر بشدت رئال و واقع گرایانه اکثر حرفه ای ها را به واکنش مثبت وا داشته و کار با این نرم افزار را بجدیت دنبال کنند. اما خرید سیستم برای استفاده از این ابر نرم افزار و انتخاب قطعات درست چگونه است آیا باید پردازنده گرانقیمت خریداری کرد یا هزینه خود را صرف کارت گرافیک کرد؟! در ادامه میتوانید قطعات مناسب برای اجرای روان و خوب در نرم افزار Houdini FX را مشاهده کنید:

محیط نرم افزار Houdini
محیط نرم افزار Houdini

پردازنده:

اگر قصد مدل سازی در برنامه هودینی را دارید بهترین انتخاب پردازنده هایی با قدرت SingleCore بالا می باشد. از این رو برای خرید پردازنده های قدرتمند در بخش تک هسته ای انتخاب ما پردازنده های نسل 12 اینتل می باشد. چرا که قدرت تک هسته ای بالا در این نسل دوازنده اینتل بشدت بالا رفته و از نظر قیمتی نیز بسیار مناسب هستند. اما اگر در زمینه ساخت ذرات و Particles هستید و قصد شبیه سازی مایعات در هودینی را دارید پس به دنبال پردازنده هایی با رشته های زیاد Multithread بالا باشید. چرا که هنگام شبیه سازی تمامی رشته های پردازنده درگیر خواهند شد از این رو انتخاب پردازنده های شرکت AMD با توجه تعداد هسته های بالا کاملا منطقی است. اما این مورد را در نظر بگیرید که خرید پردازنده های Epyc و یا Xeon نیز میتواند مناسب باشد اما قیمت بالای این نوع پردازنده ها میتواند مانع بزرگی برای خریدار باشد.

کارت گرافیک:

خرید یک کارت گرافیک خوب و قدرتمند همواره میتواند کمک حال طراحان سه بعدی باشد. اما هزینه بالای کارت گرافیک شاید بزرگترین چالش کاربران در این مدت اخیر باشد چرا که با توجه به افزایش قیمت بی سابقه کارت های گرافیک خرید این قطعه دوست داشتنی میتوند سخت باشد و هزینه بالایی را بپردازید. اگر قصد طراحی مدل های سه بعدی و انیمیت را در نرم افزار هودینی را دارید، بهتر است کارت معمولی (به عنوان مثال GTX 1650) را خریداری کنید اما اگر میخواهید کارهای رندرینگ انجام دهید بهتر است سراغ کارتهای سری RTX 3000 شرکت انویدیا بروید. خرید کارتهای Quadro نیز میتواند کمک بسیار بالایی به شما کند اما قیمت بشدت گران این نوع کارتها توجیه اقتصادی نداشته و پیشنهاد ما برای همان RTX 3000 می باشد. دقت داشته باشید برای شروع کارت شما می بایست از OpenGL4 پشتیبانی کند.

حافظه رم:

نرم افزار هودینی حین کار رم بسیار بالایی را درگیر میکند. پیشنهاد ما برای این نرم افزار رم 32 گیگابایت به بالا می باشد. خرید رم هاییی با فرکانس موثر بالای 3000 می تواند تجربه کار را برای طراحان لذت بخش کند. دقت داشته باشید با که نرم افزار Houdini با رم 8 نیز اجرا خواهد شد اما تجربه کاربری ضعیف و کندی رو ارائه خواهد داد و نمیتوان لذت کاری که انتظار دارید به شما ارائه دهد. پس بهتر است هزینه کردن در این بخش را در نظر داشته باشید.

حافظه ذخیره سازی:

همانگونه که در اکثر مطالب گفته بودیم خرید حافظه های پرسرعت بهترین گزینه است. خرید حافظه های SSD از نوع NVMe برای نرم افزار Houdini بهترین انتخاب است. پیشنهاد ما خرید حافظه های M.2 NVMe برای نصب نرم افزار هودینی می باشد. بهتر است نرم افزار هودینی و پروژه های در حین کار خود را روی این حافظه ها نصب کنید و در آخر بعد از خروجی آنها را روی حافظه های کم سرعت قرار دهید. طراحی مدل های سه بعدی می بایست در محیطی انجام بگیرد که بشدت روان و نرم باشد چرا که اگر در حین طراحی شما با لگ مواجه شوید کار شما مختل شده و حتی ممکن است پروژه ای که چندین ساعت مشغول آن بوده اید با کرش شدن برنامه بدلیل سرعت پایین هارد از دست بدهید. پس حتما از حافظه های پرسرعت NVMe استفاده کنید. خرید هاردهای HDD میتواند برای آرشیو کردن اطلاعات مناسب باشد چرا که قیمت پایین آنها نسبت به SSD و همچنین حجم بسیار بالاتر انتخابی مناسب برای آرشیو کردن باشد.

 

در مجموع نرم افزار فوق العاده Side FX Houdini با قدرت بالا در تمامی زمینه های سه بعدی نیازمند سیستم تقریبا قدرتمندی نیز می باشد. در مجموع اگر به دنبال خرید سیستم برای کار با نرم افزار Houdini یا خرید سیستم رندرینگ و یا گیمینگ هستید، می توانید به سایت آرتا پی سی مراجعه کرده و یا با تماس با متخصصان ما از راهنمای خرید رایگان بهرمند شوید خرید مطمئنی داشته باشید.