نرم افزار ZBrush چیست؟

نرم افزار زی براش (ZBrush) استاندارد جدیدی را در زمینه حجم دهی (مجسمه سازی یا  به انگلیسی Sculpting) و همچنین طراحی دیجیتال رقم زد. ویژگی های منحصر به فرد این نرم افزار مانند براش های خلاقانه، اشکال گوناگون برای طراحی، بافت دهی و حتی ایجاد خاک و گل در محیطی دوست داشتنی، توانسته اکثر کاربران حرفه ای در زمنیه اسکالپتینگ را جذب کند. همچنین این نرم افزار توسط استودیو های سینمایی، عروسک سازی، طراحی جواهرات، طراحان خودرو، صنایع هوایی، تبلیغات هنرهای تجسمی و بسیاری از کاربردهای دیگر استفاده میشود. با وجود این تفاسیر حتما از خود میپرسید که سیستم مورد نیاز این نرم افزار چیست و برای شروع کار با این نرم افزار به چه سخت افزاری نیاز دارید. در ادامه با ما همراه باشید:

محیط نرم افزار ZBrush
محیط نرم افزار ZBrush

پردازنده مناسب برای ZBrush:

 سخت افزار بسته به نوع کاربری شما در این برنامه دارد، CPU ایده آل برای ZBrush دارای موارد زیر است:

  • تعداد هسته های متوسط به بالا (12-24 هسته)
  • عملکرد تک رشته ای عالی (Single Thread)
  • پردازنده بتواند بارهای سنگین کاری را به خوبی مدیریت کند (فرکانس و بوست مناسب)

پردازنده های AMD در بخش Multithread و کارهایی که بار کاری را روی چند رشته ای می اندازد، گزینه بسیار مناسبی خواهد بود، از آن سو پردازنده های شرکت اینتل به خصوص پردازنده های نسل دوازده پادشاه سرعت در بخش تک هسته ای و فرکانس بوست می باشد. اگر چه در بخش چند رشته ای همچنان پردازنده های AMD را توصیه می کنیم. پس باید این مساله را در نظر بگیرید که بار کار شما چگونه خواهد بود و بیشتر کار شما در چه زمینه ای است. با این حال در ادامه بهترین مدل ها را برای استفاده نرم افزار Zbrush برای شما قرار داده ایم:

  • بالاترین سطح عملکرد همه جانبه: AMD Ryzen 9 5950X، AMD Ryzen 9 5900X
  • پردازنده مقرون به صرفه: AMD: AMD Ryzen 5 5600X، AMD Ryzen 7 3700X، AMD Ryzen 5 3600
  • عملکرد بالای بار کاری فعال، اینتل: Intel Core i9 11900K، Intel Core i9 10900K، Intel Core i5 11600K

کارت گرافیک GPU، خبر خوش، حتی میتونی نخری!

اگر به دنبال صرفه جویی در خرید سیستم برای ZBrush هستید، بهترین قطعه برای شما کارت گرافیک می باشد. چرا که ZBrush از هیچ نوع شتاب دهنده GPU استفاده نمیکند. (GPU Acceleratoin) ما حتی پردازنده هایی با کارت گرافیک مشترک را برای زی براش پیشنهاد میکنیم که می تواند بسیار در هزینه شما صرفه جویی کند. این نوع پردازنده ها که به آنها APU می گویند در سری G شرکت AMD وجود دارد. اگر می خواهید برخی کارهای خارج از برنامه زی براش انجام دهید و نیازمند کارت هستید، در این صورت بله خرید کارت گرافیک مجزا می تواند به شما کمک کند، اما به هیچ وجه افراطی عمل نکنید و یک کارت میان رده مانند GTX 1650 کاملا کافی است. نکته مهم درباره گرافیک: باید بگویم اگر قرار است بعد از اتمام طراحی قصد گرفتن خروجی بسیار با کیفیت هستید و قصد دارید سرعت رندر تصویر شما به شدت بالا باشد می توانید در این بخش هزینه کنید اما از آنجا که طراحان در ZBrush تنها یک فریم را خروجی می گیرند نیاز به کارت گرافیک گرانقیمت نیست چرا که این کار توسط CPU می تواند انجام گیرد.

حافظه ذخیر سازی:

فایل های نرم افزار ZBrush عموما از حجم بالایی برخوردار هستند. به خصوص اگر خروجی با پسوند OBJ بگیرید. (OBJ فرمتی است که در اکثر نرم افزار های سه بعدی قابل باز شدن است). باز همان داستان قبلی، از آنجا که حجم فایل های ایجاد شده در زی براش بالاست، به شدت توصیه می کنیم که از حافظه های SSD پرسرعت استفاده کنید تا از تاخیر هنگام ذخیره کردن کار خود اذیت نشوید، چرا که هنگام طراحی بخصوص طراحی کاراکتر شما مدام باید ذخیره کنید و تاخیر در ذخیره سازی ممکن است زمان زیادی را از شما بگیرید. پس به دنبال حافظه های SSD مانند NVMe M.2 بروید. برای ذخیره فایل نهایی و آرشیو کردن فایل ها می توانید سراغ هارد دیسک های HDD بروید، دلیل این پیشنهاد چیزی جز قیمت پایین و حجم به مراتب بالاتر این نوع هاردها نسبت به SSDها می باشد.

در مجموع کار با نرم افزار ZBrush و لذت طراحی کاراکتر با خرید یک سیستم مناسب این نرم افزار می تواند تکمیل می شود. اگر به دنبال خرید سیستم رندرینگ و یا سیستم گیمینگ هستید متخصصان ما در سایت آرتا پی سی کمک حال شما خواهند بود. با مراجعه به سایت آرتا پی سی می توانید از بهترین قطعات روز دنیا برخوردار شوید.