نگاهی به Cinema 4D:

Cinema 4D یک نرم افزار حرفه ای مدل سازی، انیمیشن، شبیه سازی و رندر سه بعدی است. مجموعه ابزار سریع، قدرتمند، منعطف و پایدار این نرم افزار کار سه بعدی را برای طراحی، گرافیک های متحرک، VFX، AR/MR/VR، توسعه بازی و انواع حرفه های تجسمی را در دسترس تر و کارآمدتر می کند. Cinema 4D نتایج خیره کننده ای را ایجاد می کند، این نرم افزار که توسط شرکت آلمانی Maxon طراحی و تولید شده می تواند برای کارهای تیمی نیز استفاده شود. ویژگی های بارز این نرم افزار ظاهر کاربرپسند User Friendly و قدرت پردازش بالا و از مهمترین کارایی های این نرم افزار می توان به ساخت موشن گرافی های چشم نواز اشاره کرد. در خصوص خرید سیستم مناسب برای نرم افزار سینما فور دی (Cinema 4D) در ادامه با ما همراه باشید.

محیط نرم افزار Cinema 4D
محیط نرم افزار Cinema 4D

پردازنده CPU:

قابلیت‌ های رندر تعبیه ‌شده در Cinema 4D – همراه با سایر موتورهای رندر مبتنی بر CPU مانند Arnold، Mental Ray، V-Ray Next CPU و Keyshot – در استفاده از تعداد زیادی هسته بسیار کارآمد هستند. پس اولین شرط در بخش رندر در این نرم افزار را می توان به پردازنده مرکزی (CPU) اختصاص داد. در واقع، اکثر این موتورها تقریباً شبیه به هم عمل می کنند، این امر باعث می شود یک CPU با دو برابر تعداد هسته تقریباً دو برابر سریعتر باشد (با فرض سرعت کلاک مشابه). پردازنده با تعداد هسته بالا می‌تواند برای رندر خالص مؤثر باشد، اما سرعت کلاک پایین‌تری دارد و برای سیستم های کاری که مدل‌سازی بخش اصلی کار است، ایده‌آل نخواهد بود. پس اگر برای کارهای مدل سازی از این نرم افزار استفاده میکنید بهتر است سراغ پردازنده ای بروید که فرکانس بالایی در قسمت تک هسته ای داشته باشد. در بخش مادربرد وسواس خاصی به خرج ندهید و به دنبال مادربردی باشید که تمام قطعات را به خوبی پشتیبانی کند و اسلات های رم بالایی داشته باشد.

اولین انتخاب ما برای تک هسته ای ها پردازنده شرکت اینتل یعنی جدیدترین نسل آن مدل Intel Core i9-12900KF می باشد. این پردازنده دارای 16 هسته فیزیکی 24 رشته ای و فرکانس توربو 5.2 است که بهترین گزینه برای این قسمت می باشد. اگر چه قیمت 680 دلاری آن ممکن است کمی مانع خرید شود. اگر قصد هزینه کردن بالا را ندارید پردازنده Intel Core i5-12600K که قیمتی 329 دلاری داردگزینه مناسب خواهد بود. برای کسانی که به دنبال پردازنده های تیم قرمز هستند پیشنهاد ما AMD Ryzen 7 5800X می باشد.

کارت گرافیک GPU:

برای اکثر کاربران Cinema 4D، نیازی به خرید یک کارت گرافیک گران قیمت مانند سری کوادرو Quadro شرکت انویدیا نیست. نرم افزار Cinema 4D در بخش کاری (بخش عملکرد Viewport) دچار گلوگاه می شود که این مورد با یک پردازنده تک هسته ای قدرتمند میتواند برطرف شود. این بدان معناست که خرید یک کارت گرافیک گیمینگ مانند RTX 3060 Ti می تواند بیش از سیستم مورد نیاز شما کافی باشد. اما در بخش رندرینگ و کار با پلاگین های Vray، Redshift، Octane و سایر موتورهای رندرگیری می بایست حتما از یک کارت گرافیک قدرتمند استفاده کرد. بهترین گزینه ها برای این بخش کارت های RTX 3080 و RTX 3090 شرکت انویدیا هستند که خرید این کارت مستلزم صرف هزینه بالایی از شما را می طلبد. در این بخش مهمترین اصل بخش VRAM بالا می باشد. هرچه مقدار VRAM شما بالاتر باشد سرعت رندر شما نیز بالاتر می رود. کارت گرافیک RTX 3070 درحال حاضر مقرون به صرفه ترین کارت موجود می باشد و خرید آن برای کسانی که قدرت خرید کارت های RTX 3080 و RTX 3090 را ندارند بسیار مناسب می باشد.

حافظه رم RAM:

برای خرید حافظه رم می بایست نوع کار خود را مشخص کنید، اگر کار مدلینگ و انیمیت را در نظر گرفته اید پس خرید دو ماژول هشت گیگاباتی (مجموع 16 گیگابایت) کفایت می کند اما همانگونه که در مقالات گذشته گفته بودیم، برای استفاده همزمان از چند نرم افزار درکنار Cinema 4D از مقدار رم 32 و یا 64 گیگابایت استفاده کنید. فرکانس بالای رم میتواند در بخش کار و به خصوص بخش شبیه سازی ذرات Dynamic Particles Simulation می تواند کاملا کارآمد باشد. پس اگر جزو کسانی هستید که در بخش موشن گرافی میخواهید از این برنامه استفاده کنید رم بالا از نکات ضروری برای شما خواهد بود.

حافظه ذخیره سازی:

در بخش حافظه همواره به مشتریان خود پیشنهاد می کنیم در صورت توان حتما از حافظه های SSD پر سرعت استفاده کنند. چرا که خرید هارد با سرعت پایین می تواند هنگام کار با پروژه های پیچیده به شدت شما را به دردسر بی اندازد. خرید یک حافظه پر سرعت NVMe M.2 می تواند در اجرای سریع فایل ها و قسمت های مختلف برنامه کمک بسیار بالایی را داشته باشد. همچنین به شدت توصیه می شود که نرم افزار و سیستم عامل خود را روی این نوع حافظه ها نصب کنید. همچنین فایل های در حال کار خود را نیز بروی این حافظه ها قرار دهید تا از روان بودن کار با نرم افزار Cinema 4D لذت کافی را ببرید. هاردهای HDD با توجه به قیمت پایینتر و حجم بالاتر نسبت به SSD ها برای آرشیو اسفتاده شوند.

در مجموع کار با نرم افزار Cinema 4D و لذت طراحی سه بعدی با خرید یک سیستم مناسب این نرم افزار می تواند تکمیل شود. اگر به دنبال خرید سیستم رندرینگ و یا سیستم گیمینگ هستید متخصصان ما در سایت آرتا پی سی کمک حال شما خواهند بود. با مراجعه به سایت آرتا پی سی می توانید از بهترین قطعات روز دنیا برخوردار شوید.