شاید اگر به ده سال گذشته برمی‌گشتیم اهمیت سیستم خنک‌کنندگی به شکلی که امروزه وجود دارد را نمی‌توانستیم مشاهده کنیم. بعد از خرید کامپیوتر، یک فن و سینک خنک‌کننده کوچولویی را روی پردازنده قرار می‌دادیم و استفاده می‌کردیم، همین امر به‌راحتی جواب گوی کار ما می‌شد. قدرت پردازنده‌ها هرساله افزایش پیدا می‌کند و تکنولوژی ساخت آنها نیز تغییرات گسترده‌ای را به خود دیده است. با مرور زمان پردازنده‌ها سریع‌تر و قدرتمندتر شده‌اند. این قدرت و سرعت بالا حرارت بسیار بالایی را از خود نشان می‌دهد ازاین‌رو خنک نگه‌داشتن پردازنده امری حیاتی برای کاربران محسوب می‌شود. امروزه شرکت‌های متعددی در زمینه ساخت خنک‌کننده‌ها فعالیت می‌کنند و خنک‌کننده‌های مختلفی همچون مایع و سینک دار تولید و روانه بازار می‌کنند. شاید بتوان گفت یکی از مهم‌ترین شرکت تولیدکننده خنک‌کننده برای پردازنده‌ها، شرکت GIGABYTE می‌باشد. گیگابایت که ید طولایی در زمینه ساخت خنک‌کننده‌ها و بخصوص مادربورد دارد توانسته به‌خوبی خیال کاربران را در زمینه خنک نگه‌داشتن پردازنده‌ها راحت کند، از خنک‌کننده‌های آبی و مایع گرفته تا خنک‌کننده‌های هوایی. امروز با یکی از بهترین مدل‌های شرکت گیگابایت با شما هستیم. مدل Aorus Waterforce X360 که یکی از قدرتمندترین خنک‌کننده بازار دنیا است که اخیراً وارد بازار ایران شده و گروه آرتا برای شما این محصول را آنباکس و بررسی کرده است.

در ادامه می‌توانید بررسی و آنباکسینگ خنک‌کننده AORUS WATERFORCE X360 از گیگابایت را مشاهده کنید:

مشخصات و مزیت‌های این خنک‌کننده:

اولین بخش قسمت کلگی (سینک خنک‌کننده) که در اندازه بزرگی طراحی شده است و کاملاً سطح پردازنده ما را می‌پوشاند که برای انتقال حرارت بسیار عالی می‌باشد. این صفحه از جنس مس غنی می‌باشد که بسیار باکیفیت تولید شده است. این صفحه یا کلگی دارای یک صفحه‌نمایش 6X6 به شکل دایره‌ای است که کاربر می‌تواند انواع مختلفی از پسوندهای تصویری مانند MP4, WMV, GIF و پسوندهای عکس مانند JPG, BMP و سایر فرمت‌های تصویری را پشتیبانی می‌کند. همچنین این صفحه‌نمایش قادر است RPM پمپ، مدل پردازنده CPU، دمای پردازنده، فرکانس پردازنده و سایر اطلاعات را به شما می‌دهد. همچنین در بخش کناری کاربر امکان وصل کردن MicroSD را برای نمایش فیلم‌ها یا تصاویر خود را دارد. این صفحه‌نمایش قابلیت چرخش را تا 330 درجه را داراست، این به شما امکان می‌دهد تا بسته به نوع نصب سیستم و مادربورد این صفحه را به شکل دلخواه بچرخانید. برق این کلگی نیز از طریق کابل SATA تأمین می‌شود. لوله‌هایی که از صفحه مسی به رادیاتور وصل شده‌اند نسبت به سایر برندهای بازار قطر بیشتری دارند و در نتیجه حجم مایع موجود بیشتر می‌باشد. اولین نکته درباره فن ها می‌توان به ARGB آنها اشاره کرد منظور از ARGB نیز Addressable RGB می‌باشد که قابلیت آدرس‌دهی دقیق به سیستم نورپردازی فن ها است. مورد بعدی شیارهای موجود در این سه فن می‌باشد که همانند فن کارت‌های شرکت گیگابایت که در کارت‌های گرافیک استفاده می‌شود را در این خنک‌کننده قرار داده است که این امر باعث شده خنک‌کنندگی به شکل بسیار عالی، نویز کمتر و فشار هوای مناسب در داخل رادیاتور را اعمال می‌کند. در فرایند ساخت فن ها از مواد نانو استفاده شده که عمر بسیار طولانی را به این فن‌های باکیفیت می‌بخشد.

در مجموع به جرات میتوان گفت با وارد شدن خنک کننده Aorus Waterforce X360 به بازار ایران میتوان گفت رقیب بسیار قدر برای خنک کننده های بازار بخصوص خنک کننده های شرکت Cooler Master می باشد که رقابت را به بازار خنک کننده ها باز کرد. اگر به دنبال خرید کارت های رده بالا و سیستم های رندرینگ و گیمینگ هستید می توانید به سایت آرتا پی سی مراجعه کرده و یا با تماس به متخصصان ما از مشاوره راهنمای خرید استفاده کنید.