یکی از برترین برندهای سازنده شاسی‌های کیس بدون شک شرکت نام‌آشنای NZXT می‌باشد. امروز مدل H510 Elite از برند این شرکت با ما همراه باشید. در سال 2004 این برند با معرفی اولین کیس خود وارد صنعت تکنولوژی شد. مدل پیشه رو در حقیقت نسخه تکامل‌یافته کیس H500 می‌باشد. این کیس از نظر ابعاد در دسته کیس‌های Mid-Tower قرار می‌گیرد و کیس جمع و جوری می‌باشد باوجوداینکه کیس H510 Elite یک کیس مید تاور می‌باشد اما مادربوردهای فول ATX با هفت درگاه PCI پشتیبانی می‌شود.

در ادامه میتوانید بررسی ویدیویی کیس NZXT H510 Elite را مشاهده کنید:

 تغییرات H510 Elite در ظاهر نسبت به دو مدل قبلی خود شرکت تغییرات بسیار زیادی را به خود ندیده است اما با نگاهی نزدیک‌تر و دقیق‌تر متوجه می‌شویم که تغییرات فراتر از شیشه‌ای شدن پنل‌های جلویی می‌باشد. فن‌های پیش‌فرض موجود روی دستگاه از دو فن 120 میلی‌متری به دو فن 140 میلی‌متری AER 2 RGB و یک فن ساده بدون نورپردازی 140 میلیمتری بالای کیس و یک فن 120 میلی‌متری پشت کیس تغییر پیدا کرده است. منظور از AER 2 RGB سیستم نورپردازی اختصاصی برند NZXT می‌باشد. همچنین یک نوار RGB در بالای کیس (سمت در شیشه‌ای) قرار داده شده تا به زیبایی این کیس بی افزاید. در بخش اتصالات پنل جلویی همانند قبل رویکرد مینیمالی خود را حفظ کرده است. در بالای کیس نیز شاهد درگاه‌های کیس هستیم. باتوجه‌به مینیمال بودن کیس درگاه‌های کمی در بخش بالای کیس را شاهد هستیم. دکمه پاور به شکل یک حلقه با نور سفیدرنگ، یک عدد پورت USB 3.1 و یک عدد پورت Type-C به همراه جک ترکیبی هدفون و میکروفون 3.5 میلی‌متری صدا قرار دارد. از نکات دیگری و تفاوت‌های مدل H510  با H500 اضافه‌شدن امکان نصب کارت گرافیک به‌صورت عمودی می‌باشد که از کارتی با عرض دو اسلات پشتیبانی می‌کند.

از بخش طراحی و دیزاین این کیس که بگذریم، کیس در بخش و قسمت‌های داخلی آن حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. اولین مورد چشمگیر نوار تیپیکال مدیریت کابل می‌باشد که به‌نوعی به امضای NZXT تبدیل شده است و در تمامی مدل‌های این شرکت به چشم می‌خورد، مورد دیگر نیز در طراحی داخلی می‌باشد که قسمت اصلی که از پشت در شیشه‌ای قابل‌مشاهده است کاملاً شکیل و مینیمال و زیبا طراحی شده و نظر همه رو به خود جلب خواهد کرد. در پنل پشت طراحی بسیار خوبی برای مدیریت کابل‌ها طراحی و مسیردهی کابل‌ها بسیار مناسب قرار گرفته که پس از اسمبل کردن سیستم خود یک ستاپ عالی و مینیمال و تمیزی خواهید داشت و نگرانی بایت کابل‌ها و مدیریت آنها نخواهید داشت. محل نصب درایوهای 2.5 در پشت سینی مادربورد قرار گرفته و استفاده از آنها بسیار ساده می‌باشد. مدل H510 Elite دو محل نصب دو درایو 2.5 اینچ و دو درایر 3.5 اینچ به‌صورت استاندارد پشتیبانی می‌کند. از نکات خاص و جذاب دیگری نیز می‌توان به پلتفرم نصب فن یا رادیات جلوی کیس به‌صورت کشویی بیرون‌آمده و فرایند نصب رادیات یا فن را بسیار آسان کرده است. اگرچه از دید خود شرکت NZXT یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کیس سامانه کنترل فن و RGB موسوم به Smart Device 2 می‌باشد که در قسمت مدیریت کابل قرار گرفته است. این سامانه به سه کانال مدیریت فن هر یک با توان حداکثری 10 وات مجهز شده و مدیریت کامل آنها را از طریق نرم‌افزار انحصاری NZXT قابل تنظیم می‌باشد. این سامانه همچنین می‌تواند به‌صورت خودکار و با استفاده از سامانه تشخیص نویز داخلی خود بر اساس میزان دما و میزان آلودگی صوتی به‌صورت هوشمند فن ها را کنترل کند، همچنین قابلیت تنظیم فن ها به‌صورت بی‌صدا 0Db (صفر دسیبل) را در اختیار کاربر قرار دهد و از همه فن‌های PWM و ولتاژ کنترلی پشتیبانی می‌کند. به‌علاوه این سامانه به دو کانال مدیریت RGB مجهز شده که هر یک از آنها از چهار نوار RGB  و یا پنج فن RGB پشتیبانی می‌کند که میزان نورپردازی بالایی را برای این کیس مینیمال فراهم می‌کند. در بخش خنک‌کنندگی این کیس در تست‌های انجام شده در حالت پیش‌فرض عملکردی متوسط را از خود نشان می‌دهد اگرچه این بروی عملکرد قطعات تأثیری نمی‌گذارد و شاهد افت عملکرد نمی‌شوند اما رتبه چشم‌گیری را در اختیار ندارد ولی در صورت حذف پنل شیشه‌ای جلو عملکرد حرارتی H510 Elite با جهش چشم‌گیری در بالاترین مکنده‌یلاتر از تمامی کیس‌های موجود قرار می‌گیرد این امر به لطف دو فن مکنده ی بزرگ در جلوی کیس و یک فن مکنده در بخش عقب و بالا کیس رخ‌داده است. تمامی ورودی‌های هوای کیس در تمامی قسمت‌ها به فیلتر گردوغبار قابل شست‌وشو و قابل جداشدن مجهز شده که باعث تمیز ماندن قطعات و اجزای داخلی کیس به شکل عالی می‌شود.

در مجموع باید گفت کیس H510 Elite از شرکت NZXT به کاربرانی که ظاهری شکیل و زیبا در قالبی مینیمال را دوست دارند به‌شدت پیشنهاد می‌شود بااین‌حال جای تأسف است که این برند هنوز در کشور ما حضور پررنگی ندارد و این برند برای کاربران ایرانی تقریباً ناآشنا است. اما اگر به دنبال خرید کیس‌های NZXT هستید و می‌خواهید سیستم گیمینگ و یا سیستم رندرینگ با بالاترین عملکرد را داشته باشید می‌توانید به سایت آرتا پی سی مراجعه کرده و با مشاوره رایگان توسط متخصصین اقدام به خرید کنید.