امروزه سیستم‌های خنک کننده‌های بسیار متنوعی را در بازار شاهد هستیم که هرکدام با ظاهر و عملکرد متفاوت در حال رقابت هستند. اما شاید بتوان گفت شرکت کولر مستر از بزرگان و یا حتی بزرگ‌ترین شرکت در این زمینه می‌باشد. همان‌طور که از نامش این شرکت می‌توان حدس زد که کولر مستر در ابتدا سیستم‌های خنک‌کنندگی تولید می‌کرد و در این زمینه خبره و تخصص بسیار بالایی را دارد. البته که امروزه این شرکت قطعات بسیار زیادی مانند کیس‌های کامپیوتر، کیبورد، ماوس‌های گیمینگ و سایر قطعات را تولید می‌کند اما اگر به طور اختصاصی بروی یک دسته خاص این شرکت دقت کرد، شاهد دقت و تولید خنک‌کننده‌های مایع و سینک دار خواهیم بود. کولر مستر با ارائه خنک‌کننده‌های بسیار متنوع همراه باکیفیت بالا هر کاربری را از خرید خنک‌کننده‌های پردازنده راضی می‌کند. دراین‌بین خنک‌کننده‌های مایع و رادیات دار علاقه‌مندان زیادی را بین کاربران دارد. در دنیای خنک‌کننده‌های خیلی‌ها با استفاده از لوله‌های خنک‌کننده به‌صورت دستی اقدام به ساخت خنک‌کننده‌های مایع یا به اصطلاح Liquid Cooling و یا با نام دیگر خنک‌کننده‌های آبی یا WaterCooling می‌کنند. شرکت کولر مستر با توجه به اینکه پروسه ساخت این خنک‌کننده برای هرکسی میسر نیست، از محصولات liquid در بازار نیاز کاربران به این دسته از خنک‌کننده‌ها را تأمین می‌کند

با معرفی یکی از بهترین خنک‌کننده‌های پردازنده کولر مستر مدل Masterliquid ML360R با ما همراه باشید. از مشخصات بارز و فنی این محصول می‌توان به رادیاتور ۳۶۰ میلی‌متری همچنین استفاده از ۳ فن ۱۲ میلیمتر آن اشاره کرد که توان خنک‌کنندگی بسیار بالایی را برای پردازنده‌های به‌روز مانند پردازنده‌های نسل جدید شرکت Intel و همچنین AMD استفاده کرد.در ادامه می‌توانید بررسی و آنباکسینگ تصویری این محصول را مشاهده کنید

رادیاتور 360 از سیستم CLC می‌باشد اتصالات ثابت و قابل جداشدن نیستند. بدنه رادیاتور از جنس آلومینیوم می‌باشد و فشردگی بالای تیغه‌ها خنک‌کنندگی بسیار خوبی را تأمین می‌کند. قسمت پمپ و هدر پردازنده به‌صورت مجتمع می‌باشد، همچنین این پمپ مجهز به نورپردازی ARGB می‌باشد این نورپردازی بروی لوگوی شرکت کولر مستر و قسمت کناری قابل‌مشاهده و از طریق نرم‌افزار مادربورد یا از طریق کنترلر خود کولر مستر قابل تنظیم است. در بخش فن‌ها نیز سه عدد فن 12 میلی‌متر با نورپردازی ARGB می‌باشند. منظور از ARGB این است که همه LEDهای بکار رفته به‌صورت جداگانه قابل آدرس‌دهی می‌باشند. اتصال چهار پین برای برق و اتصال سه پین برای ARGB استفاده می‌کنند. فن‌های بکار رفته 12 ولت و حداکثر RPM یا میزان چرخش در دقیقه نیز در این فن‌ها عددی معادل 2000 چرخش در دقیقه می‌باشند. 

همچنین توان هوادهی شصت و هفت CMF می‌باشند و حدود 167 هزار ساعت عمر مفید فن ها هستند. در پکیج خریداری شده شاهد کنترل ARGB کولر مستر هستیم. این کنترلر را می‌توان برای مادر بردهایی که از ARGB پشتیبانی نمی‌کند استفاده کرد همچنین می‌توان این کنترلر را زمانی استفاده کرد که پورت‌های مادربورد پر هستند از آن استفاده کرد. این کنترلر از تمامی تنظیمات ویژه ARGB برخوردار است و از این بایت کمبودی بابت زیبایی و نورپردازی در مادربورد و سیستم خود نخواهید داشت. برای تأمین برق این کنترل به برق SATA نیاز خواهید داشت. بروی این کنترل دو ورودی RGB و ARGB برای لینک کردن آن به مادربورد قابل‌استفاده است. همچنین یک ورودی USB نیز وجود دارد. این پورت برای استفاده انحصاری از نرم‌افزار CoolerMaster قرار داده شد است. در کناره‌های کنترل ورودی‌های ARGB را شاهد هستیم. با وصل کردن قطعات RGB دار خود به این کنترلر می‌توانید نوردهی قطعات خود را به‌صورت ویژه تنظیم کرده و از نوردهی عالی و تنظیمات بسیار کاربردی و آسان آن استفاده لازم را برده باشید.

در مجموع اگر به دنبال خرید یک خنک‌کننده عالی و مایع و همچنین مطمئن برای پردازنده خود هستید مدل‌های متنوع کولر مستر بهترین گزینه برای شما خواهد بود. همچنین اگر نیازمند مشاوره برای خرید خنک‌کننده‌های پردازنده، خرید سیستم گیمینگ و خرید سیستم رندرینگ هستید، می‌توانید به سایت آرتا پی سی مراجعه کرده و از مشاوره رایگان توسط متخصصین بهره‌مند شوید.