سبد خرید 0

سبد خرید شما خالی است.

آرتا پی سی ، فروشگاه سیستم گیمینگ
سبد خرید 0

سبد خرید شما خالی است.

3ds max cover

معرفی سیستم Autodesk 3ds Max

نرم افزار 3DS Max یکی از قدیمی ترین و قویترین نرم افزار های مدل سازی سه بعدی در دنیای دیجیتال است. و بعلاوه این نرم افزار بدلیل گستره امکانات و توانایی های شگفت انگیز خود گسترده ترین و متنوع ترین جامعه کاربری دارد. از گرافیست ها گرفته تا بازی ساز ها، انیمیشن ساز ها، معمار ها و هر حرفه ی دیگری که به هر نحوی با اشکال سه بعدی سروکار داشته باشد، حتما روزی با 3DS Max هم درگیر خواهند بود. این نرم افزار قدرتمند و همه فن حریف که با شکل قوری معروف خود شناخته می شود را می توان یکی از موثرترین پلتفرم های نرم افزاری در پیشرفت صنعت گرافیک سه بعدی دانست. و قطعا چنین نرم افزار پیچیده ای به امکانات خاص سخت افزاری نیز نیاز خواهد داشت. در این مطلب برخی موارد را در مورد سخت افزار مناسب برای 3DS Max با هم بررسی خواهیم کرد.

3ds max screenshot

قلب تپنده : پردازنده

نیاز تری دی مکس به پردازنده را به دو بخش کاملا مجزا می توان تقسیم کرد. بخش اول کارکرد در محیط طراحی است که با تصاویر خام یا رندر نشده سروکار داریم. در این بخش تنها عملکرد مهم پردازنده توان پردازش تک هسته ای آن و ضریب IPC است. این بخش از این نرم افزار تقریبا مشابه یک بازی کامپیوتری است و البته بسیار سبک تر؛ به همین دلیل نیازی به تعداد زیاد هسته ندارد و اکثر پردازش ها به صورت تک هسته ای هستند. به همین دلیل در این بخش پردازنده های نسل 5000 رایزن بهترین گزینه های ممکن هستند و البته پردازنده های نسل 11 اینتل هم عملکرد بسیار خوبی در این بخش دارند. مدل های Ryzen 7 5800X و Core i7-11700K بهترین انتخاب ها برای کسانی هستند که زمان زیادی را برای طراحی صرف می کنند و رندرهای خود را معمولا به رندر فارم ها واگذار می کنند و یا عجله ای برای اتمام آنها ندارند. بخش دوم، استفاده از پردازنده در فرآیند رندر و ایجاد تصویر خروجی نهایی است. در این بخش اگر از موتور رندر داخلی 3DS Max یعنی موتور Arnold استفاده می کنید (همان منوی قوری!) تعداد هسته های زیاد تنها چیزی است که میتواند سرعت رندر شما را بهبود دهد. البته قطعا سرعت هر هسته به تنهایی نیز در سریعتر شدن کل فرآیند موثر خواهد بود. به همین دلیل پردازنده های سری ThreadRipper از AMD بهترین انتخاب های ممکن برای این منظور هستند. دقت داشته باشید اگر شما به کار با این نرم افزار علاقمند هستید و دوست دارید یک سیستم رندرینگ ایده آل داشته باشید میتوانید به سایت artapc.com مراجعه کرده و از خدمات و راهنمای رایگان خرید بذت ببرید. همچنین خرید سیستم گیمینگ نیز به صورت کاملا حرفه ای در اختیار شما قرار داده شده است.

البته به دلیل محدودیت توان موتور ارنولد در بکارگیری هسته های زیاد پردازنده هایی با تعداد هسته بیش از 32 عدد (در واقع 64 رشته) تاثیری نخواهند داشت و انتخاب ایده آل پردازنده مدل TR 3970X با 32 هسته و 64 رشته پردازشی است. شاید سوالی که در این لحظه برای شما پیش آمده این است که اگر از موتور های رندر دیگر همچون Corona، VRay و … استفاده می کنیم تکلیف چه خواهد بود؟ با توجه به اینکه این نرم افزار ها جانبی یا پلاگین ها هرکدام پیچیدگی ها و شرایط خود را دارند، در مطالب جداگانه ای به طور اختصاصی به هریک از آنها خواهیم پرداخت.

vray_render

کارت گرافیک : به میزان لازم

همان طور که گفته شد در بخش رندر (مخصوصا موتور رندر راخلی 3DS Max) تنها هسته های پردازنده درگیر هستند و کارت گرافیک در این مرحله هیچ کاری انجام نخواهد داد. اما در محیط طراحی به دلیل شباهت این محیط به بازی های سه بعدی همان قوانین برای انتخاب کارت گرافیک در این جا هم قابل اجراست. هرچه کارت گرافیک شما قوی تر باشد می توانید نرخ فریم بالاتری داشته باشید و در نتیجه عملیاتی همچون چرخش صحنه، زوم و یا جابجایی اشیاء بسیار راحت تر و روان تر اتفاق خواهده افتاد. البته این میزان تا نهایتا 60 فریم موثر خواهد بود؛ چرا که بیش از آن تاثذیری در تجربه شما نخواهد داشت. و از سوی دیگر هرچه صحنه هایی که طراحی می کنید پیچیده تر، وسیع تر و شامل جرئیات بیشتر باشند به کارت گرافیکی قوی تری نیاز مند خواهید بود. البته همانطور که کفتیم ViewPort در 3DS Max نسبت به یک بازی روز به مراتب سبک تر است، پس در انتخاب کارت گرافیک خود خیلی افراط نکنید. ولی از سوی دیگر حجم کار و نوع پروژه های خود را نیز در نظر داشته باشید. البته در بخش می توان با کاهش جزئیات نمایش داده شده در ViewPort ، مثلا با استفاده از حالت WireFrame میزان بار برروی کارت گرافیک را کاهش داد.

حافظه اصلی رم : 16 به بالا

حداقل میزان رم توصیه شده برای این نرم افزار (برخلاف فهرست خود شرکت Autodesk) 16 گیگابایت است و معمولا به ندرت این نرم افزار به بیش از این مقدار رم نیاز پیدا می کند، مگر اینکه صحنه های بسیار پیچیده ای داشته باشید و بخواهید انها را با بالاترین کیفیت ممکن ببینید؛ در این صورت 32 گیگابایت کاملا جوابگوی نیاز های شما خواهد بود. اما اگر شما قرار است صحنه های بسیار وسیع و پیچیده را در ابعاد بسیار بالا همچون 4K و 8K به صورت انیمیشن رندر کنید و از پردازنده ای با تعداد هسته بالا نیز استفاده می کنید، به 64 گیگابایت رم و یا حتی بیشتر از آن نیاز خواهید داشت.

SSD برای تمام فصول!

طبق معمول در بخش حافظه جانبی استفاده از SSD از واجبات است، مخصوصا برای نرم افزاری همچون 3DS Max که پس از نصب فضایی در حدود 10 گیگابایت اشغال می کند. پیشنهاد تخصصی ما در این بخش استفاده از یک SSD از نوع NVMe برای سیستم عامل و خود نرم افزار، در کنار یک SSD دیگر برای ذخیره سازی فایل های پروژه است. برای SSD دوم به سراغ گزینه های ارزان تر همچون SSD های 2.5 اینچی ساتا نیز میتوان رفت. و در نهایت یک هارددیسک مکانیکی معمولی با ظرفیت بالا برای ذخیره سازی خروجی ها و پروژه های آرشیوی تا فضای SSDهای شما اتلاف نگردد.

امیدوارم که این مطلب توانسه باشد به شما در انتخاب یک سیستم حرفه ای برای مدلینگ سه بعدی کمک کرده باشد

اینستاگرام آرتا پی سی

آخرین مطالب

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.